Stadsnät - Forum

Citat, Fibra

Jag vill förtydliga informationen från Fibra, där Malin Bäckström säger så här:

” Det går bra att citera att området för oss är intressant om vår konkurrent inte väljer att bygga.”

Jag har haft många samtal med Fibra det senaste året, och särskilt sista tiden. De upprepar gång på gång att Hällbybrunn är påtänkt för utbyggnad, att förfrågan för delar av det var pågående och att intresset var stort, men valde att dra sig ur för att en konkurrent hann in med en snävare tidsplan. Det är väl det som är själva dilemmat i den här situationen. Många är trötta (och med all rätt) på att vänta och är i brist på garantier från Fibra eller annan konkurrent obenägna att tacken nej till det erbjudande som vi nu fått. Det innebär dock också att om det blir byggnation av SI så kommer de som tackar nej förmodligen aldrig blir erbjudna en annan leverantör. De som tvekar skulle ha stor nytta av att veta hur övriga i området ställer sig för att veta om det överhuvudtaget kommer att finnas alternativ, men någon sådan information finns inte.
Det idealiska vore såklart att – som i alla andra större affärer man gör – kunna utvärdera två eller flera alternativ parallellt utan att stressas av en deadline. Att vi som en grupp begärde in flera offerter. Därför blir man såklart nyfiken på det Jack och Mini nämner nedan.

Kanske pågår det diskussioner i Facebook-gruppen ”Hällbybor”, men jag har inte fått tillgång dit än.

Ny kommentar

ihallby

Har du något bra tips eller info som inte kommit med på ihallby.se men som skulle kunna passa på en sådan här sida? Eller om du har några ändrings- eller förbättringsförslag! Mejla till mejladressen nedan eller via sidan KONTAKTA OSS! Förslag och tips mottages mer än gärna! Med soliga hälsningar
Eva Andersson
info@ihallby.se
Drivs med Webnode