Att driva projekt
Det jag kan tycka är det som är mest trist är att löften inte betyder något. Jag beställde fiber till min villa på Skolvägen och säljaren sa att fibern skulle vara igång efter semestern. Senast jag ringde så var det ändrat till nyår. Och nu när jag sålt villan så ringde nya ägaren och fick då veta att det skulle vara igång inom 4 månader. Vi har även hus i Kogne utanför Torshälla där vi fick oktober som månad för driftsättning. Näe jag ringde och frågade gick inte mitt kontrakt att hitta så jag skickade in en kopia av det jag hade. Fick nu veta att det är någon gång nästa år som det kan bli aktuellt.
Min spontana uppfattning är att det är just detta som skapar oredan och de sura minerna. Man ser till att få kunderna att skriva på genom att putsa lite på tiden till driftsättning och så har man inget val annat än att vänta. Jag är helt säker på att nätet blir kanon när det väl blir installerat men tyvärr känns SI som att de antingen saknar kompetenta projektledare eller helt enkelt inte bryr sig. Jag har i mitt jobb varit i kontakt med en firma som lägger fiber och de kunde räkna ganska bra på exakt när arbetet var klart. Men visst. Hade jag i Kogne fått veta att fibern skulle vara i drift August 2016 så hade jag ju aldrig skrivit på. MVH / Fredrik